Lernia-Elgiganten vecka 3

Måndagen den 23:e juni
Denna dag så skjutsade Tim mig till jobbet, och sedan skulle han köra vidare till Oslo eftersom han skulle jobba och det var riktigt gulligt av honom att han körde mig till jobbet, och nu var det förmiddags pass som gällde denna veck,a, och när jag kom till jobbet så fick jag veta att nu var det dags för mig att lära mig o lagra in på höjdlagret med skjutstativstruck och visst tänkte jag detta kan bli kul, för den är ju den lättaste trucken jag ha lärt mig och köra riktigt bra sedan innan,
Annelie som skulle vara min handledare var sjuk, så ja fick Nicholas (en somalier som knappt kunde svenska), "Jippi detta skulle bli intressant när man skulle fråga om hjälp" och så fort jag undrade något så förstod man knappt vad han menade, utan då fick jag vända mig till andra.

Men det visade sig vara jätte kul och i och med Aditro så kunde jag redan ta dubbellast och köra med timmarna gick fort fram till lunch och då ringde jag till otto och frågade om han och jag skulle sätta igång med att renovera mitt rum och han var på så när ja slutade jobba kl 15:00 denna dagen så körde Micke hem mig och otto kom ungefär en halvtimme senare.

Jag struntade i att byta om, utan behöll jobba kläderna på och började att plocka ur allt ur mitt sovrum,sedan kom otto och då satte han och jag igång att slippa väggar, dörrkarmer, vi hann tom att spackla lite denna dagen, jag sa till otto att du kan ju sova över så fixade iordning min säng kl 22:00 på kvällen och la oss o kollade lite  ställde kl sedan på 05:00 och somnade efter en stund otroligt skönt och en godnattssömn.D:



Tisdagen den 24:e juni

Vaknade innan väckarklockan denna dag och det var väl tur det, så otto kunde få sova lite längre än mig, han hade ju inte sådana bekymmer som jag, som att platta håret och sminka mig, så jag gjorde iordning mig och sedan gick jag upp och väckte otto så drack vi lite morgon tee och pratade och kom överrens om att vi skulle fortsätta i mitt rum på eftermiddagen,otto skjutsade mig till jobbet och jippi jobba ida skulle bli underbart, jag var så otroligt morgon pigg ju.:D

Denna dag så var annelie fortfarande sjuk, och jag skulle fortsätta att ha Nicholas som handledare, så jag försökte jobba så mycket på egen hand som möjligt, kände mig osäker som bara den på att inte ha ngn riktigt handledare att vända mig till, Men jag kämpade på som bara den och gjorde inte ett fullt så bra jobb iom att ja inte hade en handledare att vända mig till,de blev inte så mycket platsat  men jag hade iaf platsat allt rätt.:D så det kändes skönt så man hade iaf gjort rätt, och men jag visste ju att jag var tvungen att öka antalet jag platsar ut med.

När jag kom hem så fortsatte jag otto med att slippa det vi hade spacklat dagen innan, och se om vi kunde börja att tapetsera, men så blev det inte utan vi spacklade extra det lilla som behövdes och slippade det sedan när vi var klara och efter det så började vi att måla listerna i mitt rum,  Och dem målade vi klart denna dag och det behövdes ju torka så vi tog en kvällsmat och  sedan gick vi och la oss jag ville att Otto skulle sova över denna dag med, och det gjorde han.

Vi låg och pratade och kramades och pratade och somnade som två slut körda idioter eftersom kl var otroligt mycket på kvällen och jag skulle upp dagen därpå.

Denna natten var otroligt jobbig mina ben krampade och gjorde as ont, de blev stela som pinnar, och jag visste inte vart jag skulle ta vägen va så rädd att skrika ut min smärta i benen men försökte hålla igen jag ville ju inte väcka Otto han behövde ju få sova, till slut lyckades jag att somna om.


Onsdagen den 25:e juni

Vaknade innan kl denna dag med, skumt alltså att man har sådant samvete att man inte vill väcka otto, shit vad trött jag är, ha ju inte blivit mycket sömn denna natt pga värken i mina ben, men jag gick upp och gjorde det gamla vanliga men när jag skulle gå så såg det lite roligt ut, gick ju knappt röra benen de var stela som pinnar och när otto kom ned och skulle drcka lite tee, så började han att as skratta när han såg hur jag gick,*dummer*

Åkte till jobbet men idag var Annelie där så jippi min handledare var där och det var jätte skönt att ha någon att kunna vända sig till och prata med om man kände sig osäker, och vi kom jätte bra överens, och hon hjälpte mig att förstå deras system på höjd lagret lite mer och vi kom jätte bra överens, åt frukost ihop och satt o skrattade och körde ihop och kom jätte bra överens och när jag skulle köra till matsalen då fick jag syn på min lillasyster vän Elin och hon skulle ta truckkort där uppe och börja jobba där, snacka om att ja blev glad körde iväg och köpte en choklad boll och gav henne hon blev glad sedan käkade jag o annelie mat  och efter det så gick vi ut för att njuta lite av solen innan man skulle fortsätta att jobba, dessa timmar som var kvar denna dag hade vare as rolig,:D:D:D

Blev hemkörd av Micke och Otto skulle snart och somna och idag skulle vi tapetsera mitt rum IIIIIIIIIIIDDDDDDDDDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*jippi*

Så när Otto kom så körde vi igång med min fond vägg och började tapetsera satte upp första längden och när vi skulle mäta ut den andra så märkte vi att Otto hade satt den första längden på fel håll*s* så vi fick ta bort den och fick sätta dit en ny längd sedan efter det så gick det jätte bra med fondväggen, men den tog ungefär 2 h att tapetsera den.

sedan fortsatte vi med de andra väggarna, de var lite svårare iom att jag har så konstiga utrymmen mellan element och fönster tex, så detta skulle ta mycket längre tid, och kl 23:30 på kvällen åkte Otto hem och jag fortsatte att tapetsera sj eftersom jag skulle bli klar så kl 02:00 på natten så var jag klar med mitt sovrum *jippi* jag gick och la mej i min lillasysters säng och sov för hon var ändå inte hemma.

Somnade som en gris denna natt men vaknade även med en hemsk smärta i mina ben denna natt men då lyckades jag inte att hålla tyst utan jag skrek som en stucken gris.
Somnade  till slut med men de gjorde så ont så ja vaknade minst en gång i halvtimmen.


Torsdagen den 26:e juni.

Vaknade denna dag ungefär kl 05:30 ja struntade i smink orkade inte det denna dag, Elin min lillaystsers kompis kom och hämtade mig denna dag så det var jätte snällt av henne.jippi nu var mitt rum klart messade otto redan nu på morgonen och bestämde med honom att han skulle komma på eftermiddagen så vi kunde ta det lungt och äta ltie gott gott.

Denna dag på jobbet gick fort, och jag bestämde med Tim då att han skulle hämta mig fredagen och att jag skulle följa med ned till skåne.
Annelie fick massa skratt åt mig specielt när ja skulle byta batteri i min truck jag hade ju så otroligt ont i mina ben så ja kunde knappt stå, så jag staplade fram som en idiot  när jag skulle byta batteriet,jag vet inte hur många gånger det verkade som att Annelie skulle kunna kissa ned sig pga att de såg så roligt ut när jag gick där.
'
Vi hade en otroligt trevlig dag på jobbe jag och annelie och jag började att platsa mer o mer och fortare och fortare,
Sedan var det dags att ta sig hem:D
Jag längtade skulle bli så skönt att få ta de lungt denna kväll och packa lite inför imon o göra iordning mitt rum.

Så här blev det med taperna:

ena väggen i mitt run




Så skönt att allt sådant är klart nuD:
Så kom otto och vi hade en jätte trevlig kväll och vi pratade och åt mat och hade det hur kul som helst, otto sov faktisk över denna dagen, va så skönt och ha någon och ligga och prata med o skratta med, han är min bästa vän, betyder så jävla mycket, men det fanns mer där för honom inom och jag var så rädd att det skulle ta överhanden, jag ville ju inte att det fina vänskap vi hade skulle försvinna och därav blev man rädd för en del saker,och en hel del fel beslut.

här kommer min underbare vän:



hehhe charmtrollet sitter och äter:D

Somnade som stockar både jag och Otto men även denna natten så kramapade benen och nu började jag verkligen bli rädd, vad skulle jag ta mig til bestämde mig, ja fick ringa läkaren imon vid kl 08:00 på jobbet, otto vaknade denna natten när ja fick ont men vi båda somnade om som två stuckna grisar.



Fredagen den 27:e juni,

Otto skjutsade mig tll jobbet och vi satt och pratade lite med varandra, och det märktes även på honom att han va rädd och orolig för mig, så jag lovade honom att jag skulle ringa doktorn.

Oj vad det var jobbigt att ta sig upp i trucken denna dag, jag visste inte vart jag skulle ta vägen och annelie skrattade åt mej men samtidigt tyckte hon så synd om mig så hon fick dåligt samvete, men det tyckte jag inte att hon skulle ha,
Det var ju kul att jag kunde glädja någon iaf:D

Jobbade på till kl 08:00 sedan så fick jag ringa läkaren på jobbet, och jag fick en tid kl 10:00 skulle jag vara på vårdcentralen, åkte dit och de undersökte mig, läkaren blev orolig och började att misstänka att jag hade fått struma,eftersom min sköldkörtel var förstorad, men hallå det hade den ju varit i flera år.

Så kl 12:00 så var jag tillbaka på jobbet med en massa tabletter i kroppen hmmm citodon ha ja för mig att dem hette, shit ja skulle inte köra truck, kändes som ja satt på ett moln och dinglade med mina ben*hemskt , men sanning jag var hög* så jag jobbade på sakta och säkert och tänkte mig noga för innan ja gjorde något såg till att folket på jobbet var på en milavstånd.

Tiden gick fort och snart var de slut på arbetsdagen, och Elin körde hem mig, + jag hade fått en semester present ifrån Micke hårdrockarn på jobbet. En dvd. en självbiografi av  Sebastian Bach sångarn från Skid Row. snacka om att jag blev glad*hihi*

Kom hem och snart var tim där och hämtade mig, så vart de avfärd till skåne , skulle bli riktigt kul:D
Kom ned runt lk 18:00 på kvällen så vi tittade förbi Emma en sväng och umgicks med henne lite, sedan så va de dags att dra hem t bengan och sova eftersom vi skulle jobba i hans fastighet dagen därpå med och renovera .

SOmnade som en gris,


Lördagen den 28:e juni

Vi gick upp hyfsat tidigt denna dag, även denna helg så fick vi frukost ifrån bengans fik, sedan satte alla igång med att jobba jag med att spackla tak och tim o bengan med att skruva upp tak, tiden gick fort denna dag så det var det vi gjorde, sedan åkte vi hem till bengan och grillade och hade allmänt trevligt hela högen, sedan kollade vi film och hade jätte kul,spelade lite spel med, men sedan var det dags att sova och jag somnade som en stock.



Söndagen den 29:e juni.
Vi skulle fixa i fastigheten ida med men åkte ned till helsingborg för att kolla på tapeter till tims lägenhet och då började Veronica gnälla om attja släppade på mina fötter men Tim sa henne att hon skulle hålla käften för anledningen att ja typ ´släpade mina fötter efter mig va ju att ja hade ont i mina ben så that was why, tiden rann ivväg här med, sredan fortsatte vi i hans lägenhet sedan var de dags att åka hem till jkpg.........

Somnade tidigt denna kväll:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0