DEN 26 JULI 2008 OLA OCH ANNAS BRÖLLOP

Otto och jag vaknade tidigt, denna lörda, fast man somnade så sent så va man iaf någorlunda pig och glad:) Varför? Jo min bror ska ju gifta sig idag:D

Vi började dagen med att ligga och prata lite med varadra och om vad vi skulle hitta på under dagen, så vi bestämde oss för att vi skulle gå upp och äta frukost och prata mera om det under frukosten, så vi hoppade upp ur sängen och begav oss emot hotellets frukost.

När vi kommer in i hotellets andra del för frukost så satt det massa norska guts och tjattade som fan och vände på huvudet när de såg mig och började att stirra,  men men jag plockade åt mig frukost, en tallrik youghurt, ett glas juice, en smörgås, ett fat äggröra, och tee. Vi bestämmer oss för att sitta ute och äta frukost ioch med att det är så fint vädret som det är så vi letar upp ett bord och satte oss.

Frukosten var så otroligt god:D Njöt riktigt av den och solen, Otto bestämde sig för att han ville ha mer, man vet ju inte när man får mat nästa gång sa han, så han när han skulle gå in så bad ja om ett till glas juice, eftersom han ändå var på språng.

När Otto kom tillbaka så fick jag mitt glas juice, sedan tittade han på mig och flinade som en idiot och jag frågade va det var, och då sa han att grabbarna från norge där inne satt o stirrade på mig hela bunten, och Otto hade hört dem säga att de tyckte att jag var fin, haha sa jag ska ja jävlas med dem frågade jag Otto och det tyckte han att jag skulle göra, så ja drog upp min tröja lite så att min solbrända mage syntes och man såg nästan deras blickar inifrån hotellet.

Vi satt kvar ett tag sedan bestämde sig otto och jag för att vi skulle bada, så vi reste på oss och ja drog ju ned min tröja över magen igen så de inte skulle se ofint ut..

Vi gick in och lämnade brickan med allt på och grabbarna glodde som fan på mig , en hängde sig bakåt på stolen och följde mig med blicken och det slutade till slut med att han trillade i golvet med stolen, och snacka om att han skämdes när alla kollade på honom och undrade vad det var han höll på med.

Otto och jag skyndade upp till hotell rummet och byte om, sedan drog vi ned till bilen och körde ned till en mysig bad plats vid lite klippor vid östersjön i Oskarshamn, jag låg och solade hela tiden, Otto badade, jag ville inte bada iom min förlägning, plus att det var massa alger i vattnet och det kändes inte alls lockande.

Min brors kusin Daniel smsade mig och frågade om vart vi skulle mötas ngnstans iom att vi skulle sällskapa i taxin till bröllopet så vi bestämde att vi skulle ta taxi gemensamt från mitt och ottos hotell. Yes denna dag skulle bli jätte bra:D

Sedan när Otto kom upp ur vattnet då började han att skvätta ned mig med vatten den jävlen och det var inte alls kul, så varm som jag var så blev de ju kallt... Och jag blir alltid lika förbannad på honom när han ska jävlas med mig.

Vi låg där en stund till sedan så sprang jag iväg och köpte glass till mig och Otto, det var riktigt gott, vi satt kvar en stund efter den sedan åkte vi tillbaka till hotellet, det var ju dags att göra sig iordning inför bröllopet som skulle stunda senare, iom att jag skulle duscha och göra mig iordning med mer så bestämde vi att Otto skulle springa ut på stan och kolla runt lite på Oskarshamns stad.Och han skulle ringa när han va klar.


Ja duschade en liten stund sedan så började jag med att lägga en omsorgs full o snygg makeup, sedan så la ja platt ång på värmning och locktång,  sminkningen gick ganska fort, men det var håret mitt som skulle ta satans tid iom att jag inte alls är van vid långt hår.

Plattade håret och sedan var det dags för att börja med mina kära lockar , slängde på mg underkläder sedan så satte ja igång med att locka håret, så när ja står där i underkläder och locktången i högsta hugg, så kommer Otto tillbaka och han som skulle ringa?? Fan vad sur ja blev där står jag ju nästan intill näck och där kommer han, ååååå suck... karlar!! 

Otto hoppade in i duschen, och jag fortsatta med mitt hår, när otto kommer ut ur duschen och fått på sig fina kostymen o skorna så smsar Daniel att han är snart utanför hotellet med taxin, och där står jag och inte ens fått på mig min klänning än , och inte fixat naglarna, så snacka om att jag blev stressad, och Otto upptäcker att han hade glömt slipsen, och jag skulle hjälpa honom med den, så jag sa till honom att han fick ta med sig slipsen i taxin så skulle jag hjälpa honom med den där, jag stressade på mig min klänning och Otto sprang ut till Daniel och hoppade in i taxin, och de satt säkert och tyckte att jag var jätte sölig som inte var klar med naglarna, men ja försökte stressa iordning dem snabbt som möjligt.

När jag kommer ut till taxin så  säger Daniel (min brosskusin som är bög) att gud vad fin du är, och jag bara skakade på huvudet  och sa skratt har ni väntat på mig för länge? och hoppade in och satt mig jämte Otto, och då berättar Daniel att  vi skulle hämta upp lite fler folk och därav denna större taxi, så vi begav oss iväg emot påskallavik där bröllopet skulle stunda och folket vi skulle hämta upp visade sig vara jätte goa vänner till min bror och otroligt trevligt folk.:D

När vi kom fram till kyrkan så kom jag på fan, jag har glömt att knyta Ottos slips, och där stod han och flinade emot mig med slipsen i högsta hugg, och  då förstod ja att han visste vad jag tänkte på:P.

Så jag tog  tag i slipsen och la den runt benet och knöt den åt honom, sedan så började vi att dra oss in emot kyrkan, och i dörren stod Jenny och Kizzen som bröllopets värdar:D. Det är min bros bästa vän och även ett par goda kompisar till mig, Jenny var så fin i sitt hår och klännig. Sedan dök min mor upp med min familj och även Olas pappa uno m.fl och sedan så kom även annas familj med släkt och man hälsade och presenterade sg, hade ju liksom inte träffat hennes släkt innan:O. Sedan så vandrade Otto och jag ned och satte oss vid en bänkrad tillsammans min famlj och satte oss.



OLA Och ANNA

Vi satt och väntade en stund sedan så började orgeln att spela bröllopsversen, och dörrarna öppnas och in glider världens finaste brudpar, jag kunde knappt hålla mina tårar tillbaka när jag såg dem, och man såg på min  bror att han hade det svårt också med att hålla tårarna tillbaka, de gled fram så otroligt fint, och plötsligt så kom mina tårar trillandes ned för min kind, jag torkade snabbt bort dem och lyssnade när prästen vigde dem, och man såg på min brors bäste vän som även var hans bestman att han hade svårt att hålla tillbaka tårarna han med..

När prästen hade vigt paret så och de kysstes så såg man hur tårarna kom på min bror och hans fru, det var så otroligt fint, Annas gamla sång pedagog sjöng en fin låt och de flesta satt med sina näsdukar för att tårarna trillade. Det var ju så otroligt fint,  när bröllopsparet sedan gick ut ur kyrkan så följde vi fint efter, och när vi väl kom ut så pratade alla lite med varandra och väntade på att Ola och Anna skulle komma ut ur kyrkan så vi kunde få kasta ris på dem....

De var så fina de lyckliga två, Anna  i sin fina Vita klänning som hon faktiskt hade köpt och inte hyrt och ola i frack m.m, så fin, ja blev nästan helt rörd av att se dem i detta så att tårarna började nästan att falla där igen.......

Här är de två
.ola o anna
Visst är de fina?......................................... Detta par passar otroligt bra ihop:d

Vi tog även lite familje kort ...

Min lillasyster Josefin 1a från vänster, min lilla syster lisa 2a sedan jag, sedan min brors far Uno, och Mamma sedan är det Ola och Anna och hennes Pappa och Mamma........

Efter själva bröllopet så bar det av till festen som låg en liten bit ifrån kyrkan och alla gick dit inklusive brudparet,  man såg hur varmt det var för Anna när hon gick där i sin fina klänning. och hur jobbigt det var iom släpet men hon bar upp den väldigt fint iaf, en klänning som passade henne klockrent!.. När alla var framme vid lokalen där bröllopsmiddagen skulle hållas fick vi liten order om att man fick leta efter sina platser m.m av bröllopsvärdarna( dock hittar jag inga bilder på dem iom att jag har en ny dator och jag tror att mina bilder har blivit raderade från den gamla)...........................  

Vi gick in i lokalen och började att leta efter våra platser och Otto hade ju sin plats jämte mig, sedan satt vi med släkt  till Anna och gemensamma vänner till Ola och anna , mina systrar satt en bra bit ifrån oss och mamma satt ju vid huvudbordet där bröllopsparets föräldrar skulle sitta,  toastmastern började att prata lite och gav lite förevisningar om det ena och det andra, och om vilka som skulle hålla tal. ..

Vi fick förrätten serverade vid bordet och det var en laxmacka/ paj av ngt slag och den var otroligt god och till det så blev det ett glas vitt vin:) riktigt mumma!!! Otto åt knappt ngt, men han gillar ju inte lax heller så de kunde ja ju liksom förstå, sedan innan det var dags för varmrätten så höll min brors kusin daniel ett tal och toastmastern pratade lite och sedan när det var dags för varmrätten så fick ju ett lång bord gå i taget, till varmrätt var det potatisgratäng, ngt slags köttbit av ngt slag o fisk, och till och dricka så var det vin. Det var otroligt gott:d och det slank ned ett glas vin på vin i mig och när jag hade fått i mig en flaska vin så gick Otto ifrån mig och så gick han ned till min lillasyster lisa och viskade till henne att Patricia har redan druckit en flaska vin och min lillasyster ställde sig upp och kollade på mig, och jag log och tittade på henne och vinkade lite löjligt... Sedan kom Otto tillbaka och satte sig hos mig igen.....................................................

Vid vårt bord så öppnades det ytterligare en flaska vitt och mitt glas det fylldes på och jag satt och pratade med min bror och heltplötlsigt ville han skåla med mig, men de dög inte att ja bara hde vitt vin i mitt glas utan jag var tvungen att ha rött , så jag fick klunka i mig det vita vinet fort, för att sedan be om ett rött  glas vin ochegter påfyllning så  skålade jag med min bror( jag spottar inte i glaset:D).....

Ola och Anna de såg så söta ut där de satt vid bordet och riktigt njöt av stämningen som var mellan alla människor:D:D..
Efter ett tag och ett glas rödvin som faktiskt var riktigt gott så säger toastmastern att det var dags för att vi skulle gå en tipspromenad,  och innan alla går ut så står ju alla och pratar lite med varandra, och helt plöstligt så ser man hur min lillasyster smäller t Otto riktigt hårt och då undrar jag ju  ......Vad fan är det som händer???  Och hon påstod då att det var en spindel som kom krypandes ur Ottos krage och det var därför hon smällde till den( hon hatar spindlar lika mycket som jag!! jag hade nog gjort det samma och smällt till honom med om jag hade upptäckt den)......

Efter alla hade lugnat ned sig lite så gick alla ut och började att köra igång med tips promenaden och då talar Otto om att han tänker hämnas på min lillasyster och visst fine gör du det sa ja men dra inte bara in mig i det,, Lisa går med josefin och basse. och alla 3 ser så söta ut, Ola och anna springer på sitt håll och gör igenom frågorna och  allt annat folk som gör frågor med och helt plötsligt så ser man Otto som kastar något hårt på min lillasysters ben, och man ser ritkigt hur irriterad min lillasyster blir när hon vänder sig om och ropar Otto och börjar springa efter honomm och Otto börjar att springa han med och han springer fram till prästen som står och filmar hela förloppet och säger pax på prästen och där står stackars prällen med kameran i högsta hugg och vinlgar...



EFTER TIPSPROMENADEN

När alla hade gått tipspromenaden klart så började de flesta att dra sig inåt igen för att lämna in sina lappar med svarena på... Jag gick ned till mitt glas och fyllde på med mer rödvin. (ja röd vin!!! Det var otroligt gott det vinet!!!) tog mig en smutt och började att gå runt och vara lite social med alla, sedan kom Otto och pratade lite med mig och kramade om mig, sedan så gick han ifrån mig igen men bara för att gå på toan, ..Efter en stund kom Otto tillbaka och kramade om mig med panik, och jag frågade honom vad det var som var felet och då visade det sig att Otto hade hittat min brors kusin Daniels glasögon på toaletten och när han skulle lämna tillbaka dem till Daniel då hade han sagt , Tack så mycket Gubben det är så att jag nästan skulle kunna hångla med dig. (Daniel är homosexuell) så jah förstår Ottos panik att krama om mig...

Alla satte sig vid bordena igen och då var det dags för lite spex, och det var spex ifrån toasmasternas sida:P.. han hade hitta på massa saker, och som sådant som handlade om vad ola hade gjort m.m var ritkigt roligt att höra , ja höll på och skratta ihjäl mig, sedan så fick de upp min bror på scén för att visa en dans de hade genomfört en gång innan och det var riktigt roligt, ja hade mass kramp i min mage av skratt nu..

När de va klara så körde Annas gamla sångpedagog en rolig sak och det är ju den där  låten det var pappa haj, mamma haj m.m och alla hängde på...

När det var klart så började folk att gå runt och prata med varandra igen det var riktigt trevlig.

Ola och jag sätter oss ned och pratar lite med varandra, sedan så fyller han på mitt glas med ännu mera rödvin när ja druckit ur det och vi sitter och språkas vid ytterligare ett tag, sedan så ställer han sig upp och ska gå till sin fru och ja kilar också iväg och letar upp min mamma och pratar lite med henne, sedan gick ja vidare och letade upp kizzen och Jenny och pratade med dem ett tag, sedan så kom Annas far fram och pratade med oss:D Det var hur trevligt som helst, sedan så kunn gör toasmastern att det var dags för dessert. och vi som hade suttit vid vårt bord fick börja att ta av själva bröllopstårtan...

Otto blev nöjd över att vi fick börja att ta av tårtan för attngt av de första min lilla syster lisa pratade om innan själv cermonin satte igång i kyrkan var  ju just det bröllopstårtan, det var liksom den hon hade på hjärnan.... Så iom att hon hade suttit och pratat om den där tårtan innan så gick Otto fram till henne och sa att haha jag får ta tårta innan dig!!! Och vad tror ni att min lilla syster gjorde då? Jo hon smällde till Otto i ansiktet igen... 

Snacka om att man fick sig ett gott skratt... Alla tog tårta, och några satte sig vid bordena och åt och andra gick runt med fatet i handen och var sociala, hmm ja tårtan va god, lite typ pudding stuck över den eller vad man kan kalla det, mycke fin energi nedlagd på den, synd bara att de va så varmt så själva gelatinet hade smällt lite på den... 

Sedan så kommer jenny fram till mig med ytterigare ett glas röd vin, och det är dags för bröllopspresenterna, så alla går och sätter sig vid sina platser för att avnjuta när paret öppnar sina fina saker, det var en fröjd och se att de blev så glada som det blev, de tog ett tag att öppna alla presenter och läsa telegram och tala om vilka de var ifrån. 

(anna sjöng för oss också men ja kommer inte riktigt ihåg när det var, allt kan man ju inte minnas)

Men när det var klara med det så fortsatte folket med att vara sociala och alla drack ännu mera, efter en stund så var det dags för bröllopsdansen och man såg på hur Ola och Anna hur de rodnade när de gick upp på golvet och började att dansa, de var så söta må ja säga, men ola... hmm ja takt??  de dansade sin låt, sedan när de va klara med den så gick de o satte sig igen och sedan fick fler dansa om de ville, och folk drack och hade riktigt kul, och ja pimpla vin på vin och dessutom rödvin, det var riktigt gott det vinet, folk dansade och hade kul, ja fick tom annas bror att dansa, och det var inte vanligt att han gick upp på dansgolvet så hans föräldrar va mycket stolta över att ja drog upp honom( de tackade mig t.o.m för att ja hade dansat med honom) ochja han är lika gammal som mig....

Jenny kom springandens med en vin flaska  och gav mig och den korkades upp och vi drack av den,  folk började att sakta dra sig hemåt, otto och jag gick ut och tog en nypa frisk luft en stund o stod o pratade och lutade oss emot varandra o konstaterade att det var roligt, dock att han har bögskräck med, sedan gick vi in igen..

Dansade en stund sa sedan hejdå till mamma och min systrar iom att de skulle åka upp till mormor och efter en stund så drog även Anna och Ola, Sedan frågade jag Olas pappa om inte han kunde köra mig och otto tillbaka till hotellet och de kunde han eftersom han ändå skulle köra Daniel till sitt hotell med, så när vi väl va framme på hotellet så va de sängen som gällde och vi räkna ut att ja fått i mej runt fyra rödvinsflaskor, och jag var inte odräglig eller ngt utan otto ville bara konstatera fakta.. suck... natti..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0