Lernia-Elgiganten vecka 4

Måndagen den 30e juni

Vaknade tidigt denna dag , var inte alls bra iom att jag skulle jobba kvällspasset denna veckan,åh suck, kändes lång innan ja skulle hinna komma hem på kvällen igen:( och jag längtade redan efterr min säng:$ men men gjorde inte så mycket denna dag innan jobbet, jag vaknade och sedan gick jag ut och la mig och solade för tro det eller ej det var fint väder så man kunde ju inte göra något annat än att må bra:d

Så jag tog min filt och min kudde och traskade ut och la mig, lyssnade lite musik och mådde allmänt bra:D
Efter en stund kom lilla syster Liselott och hennes kille basse och de gjorde en sällskap ute i det fina vädret, de satt på trappan och pratade lite med varandra och mig, basse masserade syrrans rygg iom att hon hade ont i den stackarn, inte lätt med värk o de borde alla veta...

Här kommer det är en bild på turtur duvorna:D


Visst är de söta?oj ylva i bild med(vår katt)

Efter en stund så kom otto och han la sig och solade han med vid min sida, men han är så retlig, han ska alltid kittlas eller något men om man börjar att kittla tillbaka så blir han as grinig (alltid kul)
Killar ni vet de klarar inte att få tillbaka av sin egna medicin..

kl tickade på och helt plötsligt var det dags att göra sig iordning till jobbet och när man vart klar då såg man ut så här:


Innan det var dags att jobba så drog Otto och jag iväg och käkade lite mat på Pizzeria Happytime sedan så körde ha upp mig till jobbet:)
Det visade sig att det var mycket att göra denna kväll på skjustativsidan så vi hade en as lång kväll framför oss*suck och jag som redan var trött i om att jag hade vare uppe tidigt**vill hem*
Började med att platsa massa höga pallar och det var skrämmande för att denna vecka skulle jag ju klara mig själv på höglagret, men ja kände de iom att ja hade så höga pallar och de va så höft ja skulle platsa dem så ville jag ha annelie vid min sida, som min handledare en vecka till, och så fick det blir:d

Vi hade as kul ihop, hon tyckte att jag platsade de pallarna som skulle lågt as bra men när de gällde att komma högre så blev ja genast mycker nervösare, och det märkte ju hon så väl, så hon försökte komma med råd och tips hela tiden för att ja skulle koppla av, men shit tänkte jag, vad är det med mig, varför går det så här nu?
När jag var på Aditro så klarade jag det as bra att platsa högt m.m,  har jag blivit så här osäker för att jag hade hamnat på ett annat ställe eller?

Men jobbade på i min egna takt och tog de lungt denna kväll och det gick bra till slut, runt kl 22:30 på kvällen ringde Otto och frågade vad jag gjorde, och jag gjorde inte så mycket då iom att det hade lugnat ned sig så vi pratade lite, och det visade ju sig att Otto var ute och Körde bil så han erbjöd sig att skjutsa hem mig, och det gjorde han med, sedan sov han över med eftersom han var ledig på Tisdagen. så vi drack lite tee innan vi la oss..
Kollade på en as skum skräckis  en stund men sedan gick de inte att hålla mina ögon öppna längre utan jag somnade som en stock och jag hade visst nestlat in mig i Ottos famn:$*mysigt *



Tisdagen den 1a Juli.

Vi vaknade runt kl 10 och bestämde oss för att gå ut i detta fina vädret och sola lite ida med, Måste ju försöka samla färg till min kära bror Olas bröllop den 26e juli som jag och Otto skulle gå på, så vi låg en bra stund och solade och lyssnade musik och njöt av vädret och under tiden som vi låg och solade som jobbade min lilla syster fibrilt med att måla om sina lådor till sin byrå.



Pilligt eller vad? Duktigt gjort iaf, och de blev as snygga , passar henne.

Sedan gick ja in och gjorde mig iordning till jobbet när solen försvann in i molnen då tröttnade jag på att ligga och försöka få lite färg iaf,,,


:)???

Otto gick in med och vi satt och kollade lite tv, ja rättare sagt på våra bästa år som jag följer de mesta av gångerna, fast på senaste tiden så ha ja vare as dålig på att se dem..

Denna dag så laga Otto faktiskt min lunch låda som jag hade med mig till jobbet , snällt varre:D
Och den var mycket god*thx hun*

Idag var jag iaf utvilad när man skulle börja jobba och det var as skönt, otto körde upp mig till jobbet och sedan åkte han hem, han var ju tvungen att fixa hos sig lite innan hans bror skulle komma och hälsa på.

Och jag gick in på El gigantens lager och gick bort till min truck och startade upp den och loggade in med min uppgifter och körde iväg bort till höglagret, det var as mycket denna dag, innan man han säg ordet bah så hade kl bliit 17:00 och då var det dags för käk, så jag och annelie körde bort och tog vårat käk och åt, och vi hade kul när vi satt och pratade, men tyvärr lunch rasten är ju så kort, så helt plötsligt var det dags att börja jobba igen. trött som man är på maten så kändes det mycket segare att jobba, men det la sig ganska fort ändå sedan var man full gång igen och plats pallar...

Sedan vart kl 21 och då var det dags för kvällsmat fast då blev de massa chokladkakot och kaffe ist för att man skulle orka hålla sig vaken. jonas ringde runt kl 22:00 och satt att han hade kommit hem från turkiet nu och frågade om jag ville hitta på något efter jobbet, visst sa jag det skulle ju vara as kul, ja vill ju höra det mesta från eran resa,

Jonas hämtar mig kl 23:30 efter jobbet sedan åker vi hem till honom och pratar och då fick jag två st parfymer som han hade köpt till mig, snacka om sött,sedan drack vi lite stakheter någon slags whsieky av ngt slags och satt och pratade t kl 04:00 på natten.......... vad duktig man är som sitter och dricker dagen innan man ska jobba egentligen?or not? första och sista gången iaf....
Somnade som en stock efter kl 04:00

jonas:


nyligen hem kommen från alanyia,




Onsdagen den 2a Juli

Vaknade i hyffsat med tid denna dag iaf och mådde förvånatsvärt riktigt bra med tanke på vad ja hade druckit kvällen/natten innan hehhe, så ja väckte jonas och fick liv i honom sedan drack vi lite kaffe och pratade mer om vad som hade hänt i turkiet:D

Sedan blev vi hungriga båda två och skulle ge oss iväg för att inhandla något som vi kunde äta:D men då kom jag på shit jag är sugen på Max jag vill så gärna ha ett green mål och så blev det, jonas och jag åkte till max  och handlade in lite och äta.:D


kunde inte låta bli att ta en bild utanför max.

Åh så gott det var med denna mat nu kunde ja ju iaf stå mej  bra länge på det, jonas skjutsade mig till jobbet sedan var det dags för honom att köra vidare till sin bror Patrik och hans tjej miranda.

Jag gick in på El giganten  och skulle börja jobba, men kände reda när ja började att denna dag skulle gå as segt iom att jag hade hunnit att bli jätte trött.. så jag började att platsa pall sakta men säkert:D

Plötsligt var kl 17:00 och det var dags för middag, men ja drack bara en coca cola och åt inget iom att jag fortfarande var mätt efter max maten, ja skulle ha ätit va så jävla korkat av mig att låta bli.

Sedan var det dags att börja jobba igen,
Tiden gick sakta och ja platsade pall och skrattade och hade kul med Annlie.

Men run kl 20:00 denna kväll så började mitt skjutstativ att dumma sig och helt plötsligt hade gafflarna låst sig en bit över marken, och det första jag tänker är att jag måste bort till Mogge(förmannen)
Så jag kör iväg med mitt skjutstaiv och när jag kommer fram till porten så fastnar jag:'( trucken börja att välta och jag blir as rädd, tankarna började att snurra runt i mitt huvud och de höll på att hända otäcka saker, ja kunde ju fan mista livet om ja inte han handla.(mer behöver ni inte veta´)
Till slut fick ja upp trucken på alla hjul igen och jag var as rädd, min förmann kom springandes och kramade om mig och jag stod ju där och grät som en stucken gris och hade panik, och jag fick gå unan en stund och när ja kom tillbaka så kom Mogge fram till mig och frågade om jag ville åka hem och lugna ned mig, men ja skakade bara på huvudet och ja sa att jag vill jobba, det är det enda ja vill, så ja fick ett annat skjutatsiv att köra, det gick bra med nerverna fram tills dess att ja hade tagit en pall och kört iväg med och skulle hissa upp.........Jag vågade knappt ens ta i spakarna och styra upp statviet, jag svettades som en gris, me lyckades till slut ta mig i kragen och få pallen på plats.

Timmarna gick sakta iom att ja jobbade sakta och va as rädd för vad som kunde hända men till slut blev kl 23:30 och Elin min lillasyster kompis skjutsade hem mig.Pratade lite med mamma när ja kom hem, sedan gick ja upp och skulle lägga mig men det var nästan omöjligt att somna pga mina nerver men lyckades till slut iaf

Torsdagen den 3e Juli.

Vaknade denna dag med lite halv panik med tanke på vad som hade hänt dagen innan, men försökte att samla mod så ja steg upp ur sängen och tittade ut och blev as nere pga att de va gråt ute, tänkte först faaaaaaaaaaaaaaannnnnn de går inte sola, men sedan tog ja på mig bikini och tog min filt min kudde min mobil med massa musik o en bok och gick iaf ut och la mej o solade för solen tar ju ändå fast det är moln, låg o solade ungefär en timme sedan blev ja alldeles iskall inombords med tanke på vad som hade hänt dagen innan´, så jag gick in och tog en värmande dusch och den var så avkopplande och jag lyckades släppa tankarna på vad som hade hänt.

När ja kom ut ur duschen så luktade det nylagad mat, då var de mamma som hade gjort min lunch låda till jobbet:D tack så mycket mamma as snällt:D

Elin hämtade mig denna dag innan jobbet så ja åkte bil med henne.
Den tösen vet hur man ska köra bil:Dhehe de e gaspedalen i botten och fart :D det är så det ska vara, jag älskar att åka fort ju:E . Lisas lilla rally förare haha:D

När ja kom fram till vårat lilla skjutatsiv gäng ida när vi skulle börja jobba så kom Mogge fram och kramade mig och frågade hur det var, och ja sa att de var ok, det var bara innan idag som ja hade tänkt på det som hände, och då sa Mogge att du kan få köra kläm igen om du vill, men ja tackade nej ja ville ju inte ge mig och köra skjutstaiv fast de hårda slagit dagen innan ja hade fått i ansiktet, så ja fick en ny truck och Mogge önskade mig Lycka till,

Jag jobbade med Annelie idag och det  var  en sådan lättnad att hon var vid min sida och fanns där ifall det skulle vara  något iom det som hade hänt igår,
Denna dag gick as fort , platsade pall skämtade med annelie platsade ännu mera pall, och skämtade ännu mera med annelie sitta uppe på trucktaket och dingla med benen medans de va rast och så, vi hade as kul på jobbet:D

Tiden gick fort och snart var det dags för hemgång och det skulle bli skönt, sista halvtimmen på jobbet så stod vi bara och pratade, och Elin körde hem mig denna dag och när ja kom hem så pratade jag med mamma och drack lite teee, brukar alltid kolla film innan ja somnar in men idag tog jag mig en bok och skulle läsa och hehe ja somnade tom inann ja ens hunit läsa knappt tio sidor och ja som brukar ha mani på att läsa ut en bok på en och samma gång när jag väl börjat iden.


Fredagen den 4e juli.

Vaknade kl 09 denna dag och jippie det var fint väder ute:D
Jag gick ned och åt frukost och va as glad  att man inte skulle jobba så länge ikväll, ja skulle ju börja kl 15 och jobba till 22, och ändå kanske göra något roligt efter jobbet.
Efter frukosten så gick jag och slängde på mig min bikini och gick ut och la mig i solen med lite hårdrock i öronen och njöt ordentlit:D fan vad härligt det är med sol alltsåD: jag skulle kunna ligga o  njuta av solen i flera timmar när folk inte tjattar på en att du måste sluta nu det är farligt att ligga för länge det kan bli cancer"bullshit" säger jag åt det, beror ju om man har några farliga fläckar på kóppen m.m..

Jag låg iaf ifrån 09:30 till 13:00 och solade denna dag det var ju så jäkla skönt, sedan gjorde jag mig iordning till jobbet men lät faktsiskt håret  förbli lockit denna dag..
Så jag slängde bara på mig lite smink,
Sedan käkade jag lite mat för ja tänkte att ja  kunde  ta mig en onyttig choklad kaka eller ngt på jobbet till maten och coca cola..

Elin hämtade mig ungefär vid kl 14:30 sedan bar det av upp till elgiganten,
Kändes faktiskt riktigt bra att jobba ida fast det var fredag:DHihi, Ida så jobbade varken Annelie eller Micke så ja fick ju faktiskt sköt mig helt själv, och det gick ju riktigt bra hehe, och jag  åkte runt och platsade pall och njöt riktigt satte till och med igång musik på mobilen och dundrade Skid row;P Riot Act, me fucking loves them or sebastian bach hihi
*hårdrockstecken*

Jag mår otroligt bra när jag kan åka runt och lyssna hårdrock, älskar ju att övningsköra bil och lyssna med hehe, fast när man gjorde det så klarade inte  josef om ja då övningskörde med av det,, heheh... han e ju trance och techno typen när de gäller musik jue

Men iaf kl gick fort fram till kl 17 och vi hade det jätte trevligt;D Åkte förbi och pratade med elin ibland..
Men jag var ju även tvngen att plats pall m.m hehe... så de gjorde ja med sedan runt kl 20 så kom Elin och frågade mig om ja vill följa med Henne och Lisa in till stan och ja sa ja gärna det skulle ju vara as kul, innan vi slutade så kom Patrick och frågade mig om ja ville vara på kläm på Månda igen och ja sa glatt ja tack::D

Sedan efter det så bar det hemåt vid kl 22 och då hörde jonas av sig och vi pratade lite i tele så ja sa  till lisa och elin att de kunde åka i förväg till stan så kommer ja in med bussen och så fick det bli, slängde in mig lite viin som ja hade i en vinflaska ganska snabbt*mumma* sedan under tiden ja gjorde det så plattade ja mitt hår och slängde på mig finare kläder än jobb kläderna.

Sedan tog ja bussen in till staden och gick ned till piren ja sprang på jonas och så ringde elin och frågade vart jag var ngnstans och ja talade ju om att ja va på piren bra sa hon ja o lisa e på väg, vi ha åkt en sväng bara, sedan rinde Andreas en kompis från nässjö och pratade lite och plötsligt så dog min mobil. batteriet va slut:(*snyft*

Nu kunde ju inte Elin och lisa få tag på mig eftersom mobben va död *suck* jaha då fick ja umgås med jonas och hans vänner tills man fick för sig att man skulle åka hem..

Jag var hemma kl 04:00 på morgonen efter en hel späckad och rolig natt.
Somnade som en stock med...



Lördagen den 5e juli

Denna dagen blev det inte att sova så länge som jag hade önskat mig, iofs att ja inte behövde de egentligen men ville ju ligga i sängen o gosa runt o njuta bland täckena ju, finns ju inget underbare!
Men men tjii fick jag, jag var tvungen att gå upp kl10:00 ida så man han uträtta lite saker innan man skulle hem till storebror och fira min stysterson Robins födelsedag(grattis)

Otto ringde mig denna dag, ha aldrig gjort så ont i hjärtat som då, när han va ledsen o grät och berättade att hans kusin hade omkommit i en bilolycka i halmstad, ååå de gjorde så ont i mig och höra honom ledsen, visste inte vad ja skulle säga eller något själv, utan ja blev ledsen med och pratade med honom,pratade en litem stund och lugnade ned mig.

Så de vart ur sängen käka lite frukost byta lite ord med föräldrarna:DAlltid trevligt vid en slurk kaffe på morgonen, sedan  duschade ja o sen va de dags att göra sig iordning började med sminket lite sakta sedan satt ja mig o pillade med datorn o lyssnade lite på musik mellan varven*skid row* hehe:D  sedan va de på sminket igen, sedan plattade ja håret , sedan bar de av hem till bror.

Plockade med bikinin eftersom de va så fint väder uta och de har en liten pool så ja tänkte what the hell ngn gång kan man vara barnslig o leka med de små:D och så fick de bli, va ungefär där i kanske  en halvtimme innan vi hoppade i vattnet, och jag busade runt med minasyskon barn och de va jätte kul:D

Blev  en stunds badande , sedan vart de dags för lite mat o fika så , jätte trevligt, de e hur kul som helst, min systerson hade börjat lära sig ett smidigt sätt att ta sig fram på med, han kröp typ som chimpans fram på golvet den lille jesper hehe.....As söt som få. Den ungen han är inte sur ngnstans, alltid ett leende på läpparna:Dså underbart att se:D

Efter en stund så kom jonas och hämtade mig,, vi skulle hem till hans föräldrar, de hade nämligen sagt att de ville att ja skulle komma för de saknade mig, hehe, hur kommer de sej att de flesta vänners föräldrar fastnar för en?^^.

Åkte dit men de visade sig att hans mamma och pappa inte var hemma så  då ringde jonas dem och kollade upp vart de var ngnstans och då åkte vi dit, de var hos en gammals kompis föräldrar t jonas, och de blev riktigt trevligt, satt och pratade och drack ett glas röd vin gjorde vi, sedan kom lollo och iom att ja visste om att hon e frisör så frågade ja lite snabbt om hon kunde göra hårförlägning och det kunde hon så vi bestämde att hon skulle göra miin hårförlägning till min brorsbröllop:D
Nu hade ja något och längta efter, det är alltid roligt med sådana saker...

Sedan när vi hade vare där så åkte vi hem till min storasyster och hämtade en film sedan vart de hem till jonas och kollade film, sedan gick jag hem och gjorde mina föräldrar lite sällskap senare på kvällen, sedan kröp jag i säng och kollade en film och somnade som en stock till filmen....

Tyvärr inga roliga bilder denna dag.... finns på min lillasysters bilddagbok




Söndagen den 6e Juli.

Denna dag så gick ja upp tidgt och försökte njuta av dagen som var, det var tråkigt o grått ute och ja visste inte vad man riktigt skulle hitta på.
Så de blev en dag som man började med att ta sig en kaffe på morgonen o njöt riktigt av dagens första kaffe, hmm inte ofta ja gör de, njuter av en kaffe så där på morgonen..Men denan dag så kände man att jippi jag behöver inte stress mej iordning eller ngt, SÅ SKÖNT!!!

Timmarna gick och jag gjorde inte ett skit och denna dag så gick jag utan smink och mådde riktigt bra o kollade film och tog hand om mig själv för en gångs skull.

Det blev en hel del filmer i raken denna dag, the happening, the island, .

Somnade tidigt denna dag, iom att ja ska börja jobba tidigt denna veckan som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0