Godmorgon, ännu en ny vecka ska förtäljas.

Måndagen den 21a juli.

Det var meningen att jag skulle jobba förmiddags passet denna veckan, men när ja vaknade denna morgon så mådde ja inte alls bra, min hals gjorde ont som fan, huvudet dunkade o mina stackars öron pulserade. Fan ha ja blivit sjuk nu med, så ja fick palla mig upp ur sängen och ringa El-giganten och tala om det att ja kommer inte komma ida, för jag mår inte bra, jag har blivit sjuk, sedan var det dags att ringa Medhelp som det hette där man måste anmäla sig sjuk hos Lernia bemanning med

Så jag ringde Medhelp och anmälde mig, och vilket jävla system då, man fick prata med en rådgivande sjuksköterska som talade om vad man skulle göra för att kunna bli frisk så snabbt som möjligt ocg åter gå till jobbet.

Hon tyckte att ja skulle kontakt min läkare här hemma i jönköping och gå till honom, men ja skulle avvakta en dag och se om det blev bättre först..

Jaha vad skulle man göra denna dag då ja mår så här piss, blev inte mycke ja tog mitt täckte och gick och la mig på altanen här hemma och njöt av värmen som var ist, det var riktigt skönt och underbart, lyckades till och med somna in djupt och skönt för en gångs skull..

Vaknade efter några timmar och gick in och la mig på soffan och kollade lite tv, helt plötsligt börjar det att plinga och ha sig i min telefon, då va de sms igen från den där killen från posten som hade smsat mig dagen innan, och i det första smset stod dej, hej världens finaste, vill bara säga att ja ha inte sett ngr vackrare kvinna i hela mit t liv, saknar att ha dig och titta på , på jobbet,..

Hmm vad han försöker smöra in sig täntke ja, men är de så fel då? så som de kändes när man stod och pratade med honom på jobbet. aja ja skulle låta de fortlöpa o se vad han ville t slut, messade jätte mycke tror att både han och ja smsade hundra sms till varandra om inte mer denna dag.

Efter en stund så smsade Otto och frågade hur de hade varit på jobbet och då sa jag ju som det var, att jag är hemma och är sjuk, jag har inte jobbat idag....

Otto tyckte synd om mig så han åkte o köpte dricka, godis o film o massa serie tidningar till mig, sedan kom han hit..
Han tyckte att han och jag iaf kunde åka bort till min syster och hälsa på, och det gick ja med på, kicki och jag satt och spelade kort tillsammans med Otto och där vid matbordet så satt jesper sötot själv i sin lilla baby stol:D och när Kicki vann gjorde han inte ettt skit, men när Otto van så satt den lille o klappade i händerna..Han buade ut sin egna moster...
SKitunge!!!

Men vem kan inte älska en sådant litet charmtroll?? Den ungen får mig att må jätte bra och han kan göra vem som heslt glad:D..

När vi kom hem igen så satte Otto och jag oss och kollade på film o bara mös ihop i soffan..... JA TVÅ OTROLIGT BRA VÄNNER KAN MYSA IHOP I SOFFAN UTAN ATT DET HÄNDER NGT!!!!!!

Otto frågade mig lite senare om det var ok ifall han stannade över natten och för mig va de liksom inga problem, han är ju den som står mig närmast i vått och torrt så de fick han, sedan tittade ja lite gulligt på honom och frågade , Otto, snälla ror du att du skulle kunna följa med mig till läkaren imorgon , ja mår verkligen inte bra, och självklart ställde han upp på det:D

Aja nu va de dags att sova iaf och vi somnade som två slagna hjältar.



Tisdagen den 22a juli.

Denna dag vaknade ja och mådde ännu sämre gjorde ju så jävla ont o mina öron ..SNYFT
Så jag gick upp och ringde till Vårdcentralen och bokade en tid till senare denna dag.

Jag väckte Otto sedan var det han som gick upp och lagade frukost till mig och honom, så gott de blev, äggröra, mackor o tee, sedan juice och kaffe.. Vilken underbar vän jag har som gör detta för mig när jag är sjuk.

Sedan så satt vi och pratade på altanen när vi åt lite, sedan när va hade ätit klart så var det Otto som gick och plockade in och tog hand om disken.

Sedan var det dags att åka till doktorn, och de gick ganska fort där, det visade sig att jag hade öroninflammation och hals fluss..............

Fan kände mig som världens barnrumpa nu, är det inte bara barn som drabbas av båda samtidigt`?
Suck fick  hämgta ut medicinen, sedan tyckte Otto synd om mig så han gich och köpte glass till oss, sedan åkte vi hem till mig igen och la oss ut o njöt av lite musik o sol, sedan efter några timmar  så stoppade Otto om mig i sängen, och sedan var det han som åkte hem, helt plötsligt började min mobil att plinga och ha sig igen, det var anders igen.Killen från Posten som frågade hur det var med världens finaste tjej, så ja berättade ju att ja låg sjuk, och han skickade massa gulliga sms med, fan va go han är låg ja där och tänkte sicken mysig kille så vi smsade lite med varandra och kollade läget, sedan var det han som skickade tillslut och frågade om ja ville ses, men ja ville inte träffa ngn när ja låg där sjuk så ja tackade och avöjde. 

Somnade in djupt och skönt denna kväll,  och tack otto allt du gjorde för mig denna dag,



Onsdagen den 23e Juli.

Sov ordentligt hela morgonen denna dag, jag var jätte svår väckt, men när ja vaknade så mådde jag redan bättre, gick ned och tog mig en kopp tee,  och gick och satt mig på altanen och lyssnade lite på hårdrock och njöt, så underbart det är när det är jätte varmt ute och de fläktar lite gott..
Satt där och njnöt jätte länge, vad ja älskar sommar, det finns nog inget bättre än sommar och kärlek..

idag så kom mamma och pappa hem, det var riktigt skönt faktiskt, behövde lite kärlek från dem med nu när ja är sjuk, så de va jätte mysigt faktiskt:D satt och pratade länge med mor ofar när de hade kommit, sedan pratade även mamma och jag om helgen som skulle komma, ja min bror ska ju gifta sig den 26 juli så vi hade lite och stå tills dess..

Lite senare denna dag så fick ja ännu mer sms från Anders och han fortsatte att smsa och vara jätte gullig emot mig, shit han höll på och charma mig och linda mig runt sitt lilfinger kändes det som, och jag lät mig ryckas med, inte alls bra!!
Men så lätt var de inte att av snärja sig.
Smsade jätte mycket med varandra denna kväll, pratade om allt möjligt och uptäckte hur lika vi var, var ju riktigt roligt att det fanns en person som var så lik mig själv till film, musik, bil smak m.m..

Somnade iaf as gott denna kväll:D



Torsdagen den 24:e juli.

Vaknade tidigt denna dag, det var så oroligt varmt ute,mådde bättre men ändå inte bra, men de  skulle ju ändå bli bra tull slut, så ja orkar nog säkert med helgen som kommer, ja gick ut och satte mig och var social med mamma och pappa på altanen och pratade lite, sedan gick ja och la mig och solade det var ju så skönt, somnade till ett tag i solen som jag är bra på:)

Vaknade efter någon timme och var alldelels yr i mitt huvud, sedan ringde Jonas lite senare och frågade om jag ville följa med honom upp till lovsjön och det tackade jag ju inte nej till självklart vill man va på ett ställe som är svalkande men som man samtiddigt kan bli väldigt brun vid:) 

Dröjde ungefär två timmar sedan kom Jonas och hämtade mig sedan åkte vi upp till hans mor och far som bor vid lovsjön, käkade lite gott och satt och pratade, sedan så bestämde sig jag o jonas och hans pappa och jonas tvillingbror Patrik oss för att vi skulel gå ned till stranden och bada och sola och fiska, vi badade ett litet tag, sedan fick vi låna en båt så vi kunde ge oss ut och fiska, ja la mig så ja kunde sola i båten och vad tror ni att jag gjorde?

Jo jag somnade ju så klart där med, men när Jonas och Patrik tyckte att jag hade sovit klart så kastade de jävla idioterna en fisk som hamnade på mig mage och de är ju klart att jag blir livrädd när man känner något halt och äcklligt på min mage, så ja tog ett jätte stort skutt ut i sjön för ja blev så rädd, och där satt de...

De två största idioterna som finns och storskrattade åt mig... Fan va arg jag va, jag som inte fick bada, pga mina öron.... Snacka om att ja sa mycket fula ord!! Ordförrådet blev extremt minimalt.

Tog mig upp i båten efter en stund igen och skvätte ned både Jonas och Patrik, sedan ringde min Mobil, och det var tim som frågade ifall han kunde låna mammas och pappas soffa för natten för han hade kört ifrån Norge och var på g hem till Skåne, så det var ju helt klart helt okej..

Åkte hem så ja kunde vara där när Tim dök upp så han slapp sitta själv och umgås med mina föräldrar haha, aja blev en rätt rolig kväll, folk vet vad de ska hitta på för att få mig och sitta och storskratta iaf:D

Blev en film och massa trevlig tjött och lite  skitsnack, sedan var det jag som somnade som en stock.


Fredagen den 25e juli

Vaknade tidigt ida, och idag var jag ledig:D Så ja behövde inte gå till jobbet hur bra jag än mådde:D
Idag skulle Lollo göra min hårförlägning , snacka om att det riktigt pirrade i min mage!! Blev ju helt hållet helt salig inför att göra den eller vad säger man..

Skulle vara hos Lollo kl halv tio på morgonen så jag satt och åt lite go frukost tillsammans med mamma o pappa och tim,  sedan så sa tim att eftersom han ändå skulle åka till Skåne så kunde han åka upp  och lämna mig hos frisören, sedan helt plötsligt kommer min söta lilla syster Lisa ned och frågar ifall inte ja kan köpa lite sprit till henne på systemet ida och ja kände att ja inte kunde göra det eftersom jag inte vet hur lång tid min hårförlägning skulle ta, men då säger tim så söt som han är , att jag kan köpa det så bjuder jag på det..

Tim kör upp mig till Lollo vid kl kvart över Nio  sedan så pratar Lollo och ja lite och i och med det är så fint väder så bestämmer vi oss för att vi ska vara utomhus och göra min förlägning iom att det är så fint väder, så ja byter om till bikini och sätter mig så hon kan börja att  göra mitt, vi hade jätte kul jag och Lollo pratade om allt mellan himmel och jord..

Förlägningen tog ungefär fyra timmar att göra och kostade mig inte alls mycket pengar:D

När ja va klar så skjutasde Lollo hem mig till jonas mor och far iom att jonas skulle skjutsa hem mig sedan...
Umgås lite med hans familj och har de jätte trevligt och extremt kul:D

När ja kommer hem så hämtar ja min resväska och lite andra saker bara sedan så kör jonas in mig till stan och där plockar Otto upp mig, sedan bär det av emot Oskarshamn för mig och Otto, vi skulle på bo post hotellet där .
VÄgen till Oskarshamn va riktigt rolig, Otto och jag lyssnar hårdrock och diggar musiken som fan, vägen dit blev det hardcore superstar, fan kan komma ihåg låtarna i huvudet än ida:D hihi...

När vi var framme på hotellet så, checkade vi in och fick nycklen, när vi skulle  lämna våra saker så upptäckte vi att städerskan hade inte städat i vårt rum eller bäddar eller ngt, så vi gick ned för att klaga, och då så erbjöd dem oss ett annat rum, men som var mycket mindre, och det ville inte vi ha, så ja och Otto sa det till dem att vi kunde bädda våra sängar själva och så, så vi fick lakan handdukar m.m för och kunna fixa iordning där.

Det gick jätte snabbt att fixa det, när vi var klara så bytte vi om och kollade upp en kina restaurang och  gick dit för att äta gott. vi hade riktigt kul jag och otto.

Här är en bild på mig med mitt ny gjorda hår.


Här är Otto som ja tog bild på när vi var inne på restaurangen.


Han är så fin min underbara vän, ställer i vått och torrt<3<3<3<3

När vi var klara så gick vi vidare till en krog som heter La scala, men där kom vi inte in för åldersgränsen var 28, va fan i denna lila håla är åldersgränsen 28 på en krog??hum ok..
VI gick iaf vidare och hittade en krog som hette kråkan och där spenderade vi kvällen, det var riktigt kul, massa goda drinkar och massa skratt, ja du Otto vad skulle jag göra utan dig om inte du fanns i mitt liv som världens underbaraste vän? Du är verkligen den som står mig närmast!!!  Får migoch må bra när jag mår dåligt  ...

När vi var klara på Kråkan så gick vi tillbaka till hotellet, och vi var inte trött än så vi gick och lånade en film i receptionen som vi skulle kolla på och tjötta lite till....

Men he he ja som den trött mössa jag är så dröjde det inte alls länge innan jag somnade in as tungt, han ju inte ens kolla filmen.. 
hmmm ja jag är verkligen en tröttmössa...........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0