Lernia-Elgiganten vecka 2

Åh tidigt kl är nu när man ska skriva vidare på min berättelse sedan i somras, knapttt sovit inatt bara 2H typ o haft as ont med så ja inte vetat vart ja ska ta vägen, men det är ett seanre kapitel, de kommer ja berätta om senare i min berättelse för er om varför jag har ont, Sitter här och kollar toon Disney och äter flingor Samtidigt som ja ska skriva detta.

Nu var det måndagen den 16:e juni och jag skulle arbeta mitt första eftermiddagspass på Elgiganten, det vill säga ifrån 15:00 till 23:30, och jag såg riktigt fram emot det, och hade tom legat och solat innan jobbet, detta pass var perfekt, så ja längtade till mitt jobb, tog bussen upp denna efter middag, och denna vecka skulle jag börja köra klämtruck ensam och utan min handledare, fast jag sa ju att jag ville ha Micke som min handledare denna vecka med, ifall det skulle hända något så jag hade någon att vända mig til, och det gick de med på,Jag kom ju så bra överens med Micke, hade fått veta att detta skulle bli en kort arbetsvecka eftersom det var midsommarafton på fredagen då skulle man jobba en kortare tid torsdagen innan,  så jag jobbade på och fick höra att de hade haft Möte på Elgiganten och att de var nöjda med min insatts från förra veckan,*jisses om jag blev glad* så jag jobbade på som bara den denna dag för att det skulle gå fort och att man skulle komma hem till Jonas efter jobbet på kvällen för att ta farväl av honom för att han skulle till Alaynia och så fick det bli, pratade länge och kollade tv, det var riktigt trevligt.

Somnade som en stock denna kväll




När man vaknade denna tisdag den 17e juni och tittade ut då blev man lycklig solen sken, så jag gick hem ifrån jonas ganska tidigt för att kunna ta vara på solen och kunna få lite färg till Midsommar afton, vem ville liksom inte bli brun? och ärligt talat jag blir riktigt brun och fin på sommaren.

Säger hejdå till jonas och önskar honom en trevlig resa och önskade han all lycka där nere, gick hem och sa hej till mamma och var hur lycklig som helst. solen sken ju, så ja va hemma ungefär halv tolv och pasade då på att gå ut oc lägga mig och sola precis som jag hade planerat:D så gått det var tyvärr tog timmarna slut typ, sedan när ja kom upp i mitt gamal flickrum som jag nu bodde i och tittade runt på mina väggar så bestämmde jag mig för att nu va det dags att tapetsera om . Och jag satt på bussen upp till jobbet och funderade på vilka tapeter ska ja ha, hur ska mitt rum se ut för att ja ska kunna trivas där bäst. hmm ja det var värt att fundera på, och jag ringde och pratade med otto om dettta och han va på och hjälpa till, och jag blev så glad, det är kul  och göra saker med otto , han är min bästa vän och ställer i vind och väder, så jag lovade att ja skulle höra av mej när ja hade tänkt efter lite till, jobbade som en idiot denna dag, och då kom Ander Ritheim ifrån Lernia bemanning och berömde mig att jag hade gjort en bra insatts, trots den lilla tråkiga staren förra veckan med mina arbetskläder.

Jobbade som en idot och pratade lite med Micke , men det var inte mycke jag behövde fråga honom om hjälp, jag kunde praktiskt taget hela systemet så det var roligt i sig att försöka klara egna mål och lilla korkade jag kör iväg med dubbelast tv'ätt maskiner backar hela vägen till linjen som det skulle platsas på, detgick bra ända tills ja kom fram då rasade hela skiten, men shit tänkte jag, jag ska fan inte ge upp för detta lilla tråkiga bakslag det åker ju alla liksom på, så ja fortsatte att ta dubbellast och det gick jätte fint de andra gångerna,denna dag man hade gjort det, Fy fan vad ja älskade att köra klämtruck, kom på att jag var tvungen att åka till Jonas lägenhet jag hade ju lovat honom att jag skulle passa hans katter Smirnoff och Astrid, och Micke körde mig till hans lägenhet och det upskattar jag, kisser katterna blev glada när jag kom och båda hoppade upp till mig i sängen och gosade med mig, det är så fina tyvärr ha ja bara en bild på Astrid som ni kommer få se nu
Visst är hon söt?Åh vill ha henne för mig själv.

Jag gosade jätte mycket med dem, men sedan var det dags att somna och då somnade jag med båda kissarna i sängen så mysigt, katter spridder en otrolig värme när man ska sova.
Somnade som en stock iaf.

Onsdagen den 18e juni,

Denna dag så gick ja hem inte fullt så fint väder, men ja tänkte äää det går att sola iaf, solens strålar tar genom molnen som fiinns så ja la mig och solade och mådde otroligt bra,, men sedan var det dags att ge sig iväg till jobbet igen och denna kväll hade ja faktiskt lovat Josef att jag skulle sova över för vi behövde prata ut med varandra och få klarheter i en hel del saker, så han skulle hämta mej kl 22:00 på kvällen hade vi kommit överrens om, jag gick hem pga huvudvärk hette det, och jag hade en satans huvudvärk med, josef och jag pratade om allt, men kom även överrens om att detta var det bästa som hade kunnat hända  oss båda, och våra år ihop var inte förgäves, jag gosade med katterna som även hade vare mina och han säger till mig att när du skaffar dig en egen lhg så kan du Idea för hon saknar dej jätte mycket och det blev jag glad över att jag kunde göra.

Vi la oss och pratade i sängen och höll om varandra och kom överrens om att man skulle vara otroligt bra kompisar och somnade som två stockar.
Torsdagen den 19:e juni

På morgonen torsdagen den 19e så vaknade jag tidigt ja skulle fixa en sista mys frukost till oss och sedan skulle otto ,frukosten blev bra och kl 10:00 så hämtade otto mig, för han och jag skulle kolla ut tapeter, jag var ju ledig så han och jag skulle ha de riktigt roligt, började med att otto och jag gick runt och kollade på tapeter, och jag lyssnade på en hel del på hans råd och vi hade en as trevlig dag, men jag var ju även smått stressad hade ju lovat vänner i skåne att jag skulle komma ned och fira midsommar där så tim skulle hämta mig på vägen ned från sin far i sthlm, så ja blev smått stressas pga detta, men hade så dåligt samvete, ville innerst inne fira midsommar med otto och hans kompisar och ärligt talat så tror jag att det hade blivit mycket roligare om jag hade gjort det med:D.

Tim kom kl 16:00 och hämtade mig för avfärd till skåne, men vi åkte in t stan att käka först, det var riktigt trevligt, och resan ned till skåne tog inte alls lång tid med hans nissan 300zx.



snygg bil va?

Det var jätte kul att komma ned t slut iaf, sista biten hem till bengan fick jag ju köra, snacka om att jag kände mig stolt när jag fick köra denna bil:den gick ju som bara den och var hur go som helst på vägen, tur att inte snuten kom, då hade ja blivit av med mitt körkorts tillstånd, men i så fall så var det värd det, vi försökte lägga oss i en hyfsat tidigt tid denna kväll för att komma upp i en bra tid på midsommarafton iom att bengan min äldsta vän i skåne och hans sambo skulle ju öppna deras kaffe.

Fredagen den 20:e juni 2008 midsommarafton.
Vi vaknade redan kl 07:00 denna daig i och med att bengan och vernoica gick upp tidigt så gjorde även vi det, bengan åkte iväg med veronica och jag hihi lilla jag somnade om fick sova ända till kl 09:00 så skönt och då kom bengan hem med alldeles färska frukost bullar så gott..

Så vi åt frukost sedan följde jag med tim till örkelljunga för att hämta delar till han kära nissan och vi tog bort targa taget på bilenoch njöt av solen det  var så skönt..

Men framme i örkelljunga så blev det dååligt väder så då var det bara att sätta på targa taket igen sedan hämtade vi delarna, sedan skulle fixa ngt som ja kunde äta eftersom de skulle äta rött kött m.m till midsommarmidda och jag tål inte rött kött ja kräks som en stucken gris, så jag skulle ju köpa lite kyckling och så, även så hittade jag lite bra hudprodukter som ja la i min kundkorg sedan när ja skulle betala i kassan då schassade tim undan mig, jag fick inte betala det för det skulle han göra,... men sa jag det är ju mina saker, jag men jag är en gentlleman och tjänar dessutom mer än dig eftersom jag jobbat i Norge, så han betalde mitt, och hjälp vad konstigt det kändes min visst fine kör pått så fick det bli,
sedan åkte vi tillbaka till bengan och veronica och gjorde oss iordning för kvällen. det blev en jätte trevig kväll, men sedan började tims x att smsa´tracka honom och vara elak så lille tim började att gråta och då visade det sej att hon trackade honom pga hans pappa som hade fått en hjärtinfarkt bara för någon vecka sedan och då fattar man ju att tim blev ledsen så klart.

Så jag tröstade tim och vi alla satt och pratade resten av kvällen, det var så trevligt så, (oj har förresten glömt berätta att när ja åkte ned till skåne så överraskade vi min vännina emma och snacka om att man blev glad över att se henne de hade ju jag inte gjort på ett och halvtår) men kvällen i gick emot sitt slut så nu gick vi alla och la oss och snacka om att de va skönt att få somna in efter hela denna dag,, tycker de är lite synd bara att bengan ska behöva ta så mycke skit från en tjej som han älskar så innerligt.
Det kommer mera!!!! måste sluta nu min bror kommer och hämtar mig snart

Ska forsätta min berättelse nu och jag är riktigt trött har vare en fin dag tillsammans med min bror idag , men även detta kommer ni få veta senare.

Midsommar dagen då låg de flesta riktigt bakis, förutom jag, hade ju redan lärt mig vid det här laget att man skulle dricka med måtta så man slipper sådana saker som bakfylla och ångest, och det visade sig att Tim skulle lämna in sin Lilla nissan till Mårten för att byta lite tändstift och så i den, men det är bara det att Tim var för bakfull för att köra, så ja säger att jag gör det gärna för den va helt underbar och köra(inget körkort) och han lät mig göra det, eftersom han litade så pass mycket på mig alla redan, så med Tim på passagerar sidan så körde jag över Lille Nisse till Mårten och där blev vi i en liten stund eftersom han skulle fixa med det, sedan ringde jag emmas mamma och berättade jag var nere och hon ville självklart att jag skulle komma över på en fika, och när Nisse vart klar så körde vi dit och fikade med hennes mamma och pappa och snacka om att de blev imponerade när jag kom körandes i denna bil, och ännu mera imponerade över  att Tim lät mig göra det.

Var där en stund och pratade med dem och hade allmänt trevligt, sedan var de dags att bege sig hem till bengan igen för att komma överrens om vad man skulle äta, sedan när vi hade gjort det så körde vi in till Ica Maxi i hässleholm för att handla in det vi skulle ha till mat, på vägen hem sitter bengan i baksättet  och sedan säger han Tim låt Patricia köra, jag vill veta om vi kan göra rally förare av henne o genast blev ja glad, shit, nu ska ja visa bengan vad jag går för ja och satte mej vid förar ratten och såg mig för innan ja körde ut på 21an i full rull hamnade i ungeöfr 250 km/h på 21:an sedan när man kommer inte i tyringe och kommer till en väg som blir lite krokig så sladdae ja med bilen ordentligt genom kurvan nästan på ställ och körde hem till bengan sedan,och då sa han ja du Tim hon skulle bli en utmärkt rally förare, snacka om att ja blev en mallapa när han blev imponerad.

Resten av kvällen åt vi gottt och umgicks med varandra och gick sedan och la oss.


På söndagen den 22n juni så käkade vi frukost och umgicks och då så hade vi bestämt att vi skulle åka och bada så vi fick bege oss till perstorps badhus för det var det enda som va öppet för det i tyringe va stängt.
Så vi var där och badade en stund och sedan var det dags att ge sig av hem till jönköpig, iom att vi kom iväg så sent så frågade Tim om han kunde få sova över eftersom han skulle köra ända till oslo och jag sa ju att det var okm så på vägen hem så körde han om en bmv m3a i full rulle och den försökte att hänga på men de gick inte så bra, och det var den snabbaste bilfärden hem till jönköping jag har varit med om.

Hälsade på kära stora syster innan man åkte hem och kröp i säng.
Shit en vecka hade tillgått tänkte jag denna kväll och snacka om att tiden har gått otroligt fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0