Lernia-Elgiganten

Oh klockan är sent när ja skriver detta, men jag måste fortsätta att berätta för er om allt, ja måste få skriva av mig.

Måndagen den 9:eJuni så började jag att jobba på Elgigantens lager vid Lernia bemanning, snacka om att jag var nervös denna dag, men ändå lugn, eftersom jag visste att jag redan hade massa vänner som jobbade där sedan innan
Helt plöstligt fick jag panik , mina jobbar kläder de var ju kvar på posten, de va ju Lernias kläder ja hade haft iom att det var  via Lernia utbildning som jag hade gjort praktik på Poståkeriet.

SÅ ja fick sätta på mig mina vanliga kläder och åka upp till Elgiganten iaf, och där träffade jag chefen från Lernia Anders Ritheim snacka om att han blev tokig för att jag inte had epå mig mina jobbar kläder och arbetsskor, men då berättade jag precis som de låg till,de är kvar i mitt skåp på posten och det hade ja totalt glömt bort, så ja fick bege mig dit för att hämta ut dem, som tur var så var de riktigt förståend epå Elgiganten och de skrattade åt det mesta.

Oj vilken rolig första dag jag hade haft, fått lära mig att köra stor kläm snacka om att man kände sig mäktig då:P'och första dagen hade ja haft Elena som lärde mig och de va en as duktig tjej och som visste vad hon ville, efter första dagen med att lära sig systemet som var i truckarna och hur och var man skulle platsa alla saker så mådde jag bra:D otroligt bra, jag somnade nästan med en gång när ja kom hem kl 15:00 den dagen, tog mig iaf en power nap och berättade sedan för mamma o pappa om hur allt hade varit, jag var riktigt stolt över mig själv för en gångs skull:D

Det var nog första gången jag var så stolt över mig själv med, sedan umgicks jag med jonas  en liten stund innan han skulle börja jobba(en kille som ja lärde känna på posten och kom att betyda en hel del för mig men det gick inte bra det heller) vi kollade film och pratad och han nämnde  då att han skulle också söka jobb på elgiganten, det var ju tråkigt att jobba kvar på posten när inte jag var där.:) och det värmde ju i hjärtat att få veta det , någon saknade mig där iaf, men sedan visade det sig att det var en hel bunt som saknade mig:P

Efter hade umgåtts med Jonas så åkte jag hem runt kl halv 20 på kvällen eftersom han började jobba 20:00 och när ja kom hem så kollade jag lite tv med mina föräldrar, sedan gick jag ju och la mig eftersom jag skulle upp kl 05:00 dagen därpå för då va de ju dags att jobba igen

Gick inte att somna direkt jag var ju så nöjd med dagen så ja låg ju mest och vred och vände på mig i sängen men lyckades till slut att somna:D



kl 04:30 dagen därpå vaknade jag och då tänkte jag ää jag går upp , kan ju inte sova en halvtimme till så ja gick upp drack lite kaffe och plattade håret och sminkade mej som brukar vara ett vardagsbekymmer för mig*S*

Helt plötsligt ringer min  mobil kl 05:15 och det var jonas som sa att jag kan skjutsa dej till jobbet ifall du vill, ja kan ju ändå inte somna direkt efter mitt jobb (han jobbade 20-05) så jag tackade ju jag och blev glad över att man fick träffa honom en lite stund iaf och snacka lite skit.


så jonas kom o hämtade mig o skjutsade mig sedan till jobbet, vi satt och pratade lite i bilen och hade det anmält trevligt, sedan var det dags att jobba:D *jippie* och denna dagen skulle ja ha en annan som skulle lära upp mig, för när  man börjar ett nytt jobb så ha man ju alltid en handledare och det visade det sig att det var en man i 42 års åldern men hur trevlig och go som helst, en hårdrockar gubbe som spelade el gitarr och hans fru kommer från californien*IT ROCKS* så han lärde mig lite knep och tricks ifall det skulle gå farligt till.... och det var hur kul som helst så  jag jobbade med honom hela dagen och hade as kul, sedan var det helt plötsligt dags att ge sig hem igen.

Även denna dag så umgicks jag medd jonas käkade lite o kollade lite film innan han skulle börja jobba. och när man kom hem så la ja mig tidigt och eftersom ja inte hade tagit mig ngn power nap så somnade jag på en gång.




På onsdagen så ringde kl 04:30 hade satt den på den tiden för att det var rätt skönt att ha den tiden på sig att göra sig iordning på och kom tänka på shit idag är det onsdagen den  11 juni på fredag tar min kära lilla syster studenten och haha jag hade ju redan fixar present jag hade ju sagt att jag kunde hjälpa till på ett dyrare smycke till henne. från mig och lisa, och sedan ett annat från mig, pelle marina, krister, anette,kicki, (mina syskon med respektive alltså)

Även denna dag körde Jonas mig till jobbet, du ska veta Jonas att jag uppskattar verkligen att du gjorde detta för mig, Slapp ju att sitta på den där bussen och tråka.*suck*
Denna dag så fick ja lära mig lite mera om systemet och jag och min handledare micke åkte och platsade allt från kylskåp till tvättmaskinder, diskmaskiner, tv apparater m.m ohhh shittt vad ja älskade att köra kläm truck, det var ju så kul, och om man tappade något så gjorde det ju inget för en nybörjare sa de.....
Och jag  hade jätte kul, men ja började redan märka då hur mör jag var i min kropp, jag var ju van att jobba natt och det var ju det jag ville egentlihen, och kände även då att jah saknade posten, men visst fan elgiganten va fett och jag skulle må bättre av att jobba så här hade ju mer tid för familj och min syster och så då.

När jag slutade att jobba denna dag så skjutasde micke hem mig, och när ja kom hem tog jag mig en power  nap för jag var så otorligt trött i kroppen så ja inte visste vart jag skulle ta vägen så ja gick och la mig och somnade, sedan ringde jonas och frågade om ja ville hitta på ngt men då kände jag att jag inte orkade utan jag behövde ¨få sova mer men dum som man är så skulle man ju inte ha sovit mera,.

Jag kunde inte sova ett skit sedan, jag låg och smsade med jonas halva natten ist.... och han ringde och vi pratade om allt och om hur det var på posten, sedan hörde man en hel kör bakom honom som sa att vi saknar dej Patricia, det värmde så ihjärtat,

Somnade tillslut men det blev ju inte länge man sov,



Kl 04:30 gick jag upp även denna dag snacka om att jag var as trött men tog mig i kragen iaf, här körde jonas mig till jobbet med (SÅ SNÄLL)


Kom till jobbet och fick veta att jag skulle ta emot container tillsammans med Micke , jippi vad kul men ja kände shit jag är egentligen för trött för att sitta bakom ratten på denna trucken överhuvudtaget.


Micke och jag åkte bort till Järnvägen för det var ju dit som Containern skulle komma, men den hade inte kommit än och Micke märkte på mig hur trött jag var och jag sa till honom att det känns som att jag kan sitta och somna, och då sa han men passa på att blunda en stunde det kan du ju faktiskt behöva.. och jag somnade som fisken i vattnet, med huvudet lutat i min hand, sedan vaknade ja efter en halvitmme och kände mig hyffsat utvilad och det var skönt, och micke han talade inte om för någon att jag hade suttit där och sovit i en halv timme men för den delen så hade det inte heller kommit in någon container.


Frukosten var kl 09:00 och den var välbehövlig denna dag, framåt kl 12.00 så mådde jag inte bra, jag hade sådan jobbig mensvärk så jag inte visste vart jag skulle ta vägen någonstans så ja frågade micke tror du att du skulle kunna köra hem jag har sådan hemsk mensvärk, och det gjorde han med*uppskattar* när ja kom hem så visade det sig att mormor hade redan kommit ,(de skulle ju komma dagen innan syster ysters student) och det var ju dagen innan lillasysters student med så jag gick undan och tog mig en värmande dusch, sedan satt jag och pratade med mormor och sigge det var riktigt trevligt så ja kände att ja inte skulle umgås med jonas denna dag utan jag skulle tillägna den med familjen med och den blev jätte trevlig, dock hade jag dåligt samvete för att ja visste att ja inte skulle kunna vara med när lillasyster sprang ut dagen därpå men jag skulle iaf vara hemma när hon kom.


Jag gick och la mig hyfsat tidigt denna kvällen men kunde ej heller somna riktigt bra då.Men lyckades till slut.



Vaknade tom innan väckarklockan denna dag, när jag vet att det är en speciel dag så brukar jag alltid göra det,så jag hoppade upp ur sängen gick faktiskt ned och satte på kaffe och jisses ingen annan va vaken bara jag, snacka om att jag önskar att jag hade vare ledig eftersom idag skulle min lillasyster ta studenten.


Stod där i mina egna tankar sedan kom min pappa ut och sa hej han kunde inte heller sova, han skulle ut och fixa med björkar och så till hennes student så vi pratade lite jag och pappa, sedan kom mormor ut helt plötsligt sedan tittade jag på kl hjälp de va dags att göra sej iordning,även ida skulle ju jonas köra mej till jobbet, och när jonas kom så steg han ur bilen och gav mig en riktigt värmande hej kram för han såg att jag var trött, så åkte vi iväg till jobbet.





Jag jobbade ihop med Micke ungefär 3 timmar sedan var det dags för ett sådant där välkomst möte som skulle på gå i 3 timmar sedan satt man på det och tråkade, suck det var inte alls kul, kl 12:00 var det klart sedan jobbade man i tre timmar och kl gick så sakta jag längtade ju hem för att göra mig fin in för allt folk som skulle komma(ville ju även att otto skulle komma min bästa vän sedan ett bra tag )
'
Jippi helt plötsligt var kl 15:00 och Micke körde hem mig, och de första jag gjorde när ja kom hem va att säga hej till mormor lite snabbt och prata med henne så hon kände sej uppskattad...
Sedan gick jag tog min mobil ringde otto och frågade om han kunde komma och om han kunde köpa med sig en flaska vin till mig och det skulle han göra sa han men det fick bli senare.

SÅ jag gick in i ducschen och duschade sedan kom jag på att jag inte hade struckit min klänning jag hade tänkt att ha så då blev ja tvungenatt försöka att hinna göra det innan alla gäster kom och även få mig själv iordning och jag  lyckades till slut efter ett bra tag.

Det var as kul när alla kom och folk undrade ju såklart varför det hade tagit slut med josef men de var ju inget ja vill prata om vi är ju as bra kompisar i det läget som var då.
Så vi firade min lilla syster och så kom otto senare jippie vad kul de va vi skjutsade in min lilla syster till harrys som hon skulle och sedan åkte vi hem till mig igen och jag drack lite viin och pratade med otto mamma o pappa , men jisses ett glas vin tog på mig, haha ja hade blivit onykter på ett glas vin, måste ha vare denna  vecka när man gått upp tidigt och inte sovit tillräckligt som satt sina spår...:P otto åkte hem hyfsat sent och ja kände att ja behövde ngn att prata med så ja ringde ralle så ralle kom och hämtade mig sedan åkte vi iväg och satt vid lovsjön och pratade (tack för att du tog dig den tiden rasmus!!! det uppskattar jag as mycket)

Sedan skjutsade han hem mig till jonas så ja tittade in och sa hej men gick hem lika fort igen.
Väl hemma så vilade ja lite sedan kröp jag i säng och det var så skönt.

hmmm va tycker ni lyckades jag få iordning på mig själv till lillasyster student?



jag tycker iaf att det blev fint.

???????????

Det var iaf en jätte trevlig helg med familj och vänner och bad och krogen inblandat men snart en ny arbetsvecka man skulle se fram emot.


Kommentarer
Postat av: E

Så härligt att få läsa hur du haft det å super kul att få se bilder. Ser fram emot resten. Puss

2009-03-06 @ 01:56:19
Postat av: Linda

Klänningen från Halens? Den är så fin!

2009-03-07 @ 16:34:16
URL: http://paivys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0